Everyday i'm shuffelin

Tjenare blogg1! Var ett tag sen och förlåt mig alla mina tusentals läsare men jag har ej haft tid, så sorry!

I torsdags drog jag ner till den stora staden och träffade JK, satte oss på Tammerfors och käkade skagenmacka<3 Madde kom och gjorde oss sällskap på sin lunch också, najs! När vi var klara så gick vi ner till bolaget och handlade lite smått och gott till helgen. Gick heeela långa vägen hem till Jenny för o lämna drickan men jag fick inte följa med upp. Tror hon hade någon hemlig gäst där uppe för jag fick vänta utanför porten, schyst! Vi gick ner till stan igen och träffade Fritte, köpte jordgubbar utanför ica och gick sedan till hamnen och satte oss, myyyys! Maria hämtade upp mig och Jenny så åkte vi till Willys och handlade och sedan blev jag och J bjudna på mat hos Maria :) Kollade sedan på The blind side. En riktigt trevlig dag!

Klockan ringde kvart i 6 i fredagsmorse, drog hemifrån strax före 7 för att åka ut till Fjärdhundra för o ha samling till första träningsmatchen för i år. Vi åkte till Heby för att spela mot Harbo. Och vi förlorade BARA med 3-0 och det är väldigt bra eftersom vi inte har spelat tillsammans förut och vissa har inte spelat fotboll på några år. På eftermiddagen blev det jobb 15-20.15.

I lördags fick jag skjuts till Jenny vid halv 11, lämnade mina saker och sedan gick vi ner på marknaden med Frida. Drog hem igen vid halv 1 då Frida skulle iväg så jag och JK gick till Rimi och handlade mat till oss. Mästerkocken visade sina skills igen (brände dock kebaben) HAHA! men det var gott ändå;D Frida kom runt 5 och Madde och Maria kom lite senare. Vi drack, skrattade och spelade spel. Drog ner till joar vid halv 11 och där inne var det mycket skoj! Vidare till torggrillen efter joar och åt en mycket god kebab! Jag och Jenny spelade burkfotboll på torget och det blev lite tuffa tag, haha! Blev också dans för att hålla oss varma;D

I söndags vaknade vi upp runt 10, drog och käkade pizza på picasso, kan ju vart det godaste! Efter vi käkat så gick jag hela långa vägen hem till Bergvreten för vi skulle äta påskbord med några från släkten. Tog halv 6 bussen till Jenny för att börja föra igen. Frida kom och joinade oss också och vi drog ner till joar vid 12, halv 1. Var inte lika mycket folk som på lördagen men det var ok ändå. Jag o Fritte drog vid halv 3 och vi dansade hela vägen hem, haha!

Vaknade upp runt 10 snåret i söndags också, Fritte drog hemåt vid 12 och jag o JK beställde kebab, gåååått! Kollade på Harry Potter och handbollen på tv. Blev sedan upphämtat klockan 3.

Kan ha vart en av dom bästa helgerna på länge, very naaaaajs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0