Bästa.

Jag kan inte sova så jag tänkte skriva om de 4 bästa dagarna som har vart det här året, Barcelona-resan med klassen. Så jäkla grymt kul det var.

6/3 Fredag

Mamma skjutsade mig, Maria, Jessiqa och Jossan till Arlanda klockan 4 på morgonen, där vi träffade resten av klassen. På ditresan mellanlandade vi i München, så vi fick vänta där ett tag innan vi hoppade på flyget till Barcelona. När vi kom fram till Barcelona var det jättefint väder så det var najs. Vi åkte buss till pensionatet  som vi skulle bo på. Vi tjejer bodde i ett rum där det fanns 8 sängar, så en våningssäng var;D När vi packat upp och bytt om så träffade vi klassen igen och letade matställen, men det blev Burger King för de flesta.
  Senare på kvällen tog vi tunnelbanan ner till La Rambla och gick runt och kollade där, vi gick även till hamnen och där var det jättefint. Vi stannade och åt där och sedan tog vi tunnelbanan hem igen. Det blev kortspel inne på killarnas rum och vi gick och la oss runt 1-2.


7/3 Lördag

Vi vaknade klockan 7 och duschade och fixade oss. Klockan 9 var det frukost och den var rätt ok. Klockan 10 åkte vi buss upp till berget Montserrat. Vägen var ju inge smal heller, så det var lite läskigt att åka upp:P Men väl där uppe så var det jättefin utsikt och det var fint väder också så det var bra. Efter vi hade varit där ett tag så åkte vi buss till våran guides hemby för att käka mat. Och det var riktigt god mat, 3-rätters för en hundring, det är ju inte fel det heller;P "Förrätten" var spaghetti och inte lite spaghetti heller så man orkade ju knappt varmrätten:P Väldigt mätta och belåtna så åkte vi till Cava tillverkning där dom gör vin. Vi fick åka runt i ett tåg där dom berättade om stället typ. Efter det fick vi provsmaka vin, och sedan åkte vi til San Juan Camp och kollade. Vi kollade lite på en flickfotbollsmatch där Barcelona mötte nått lag, och när vi gick ledde Barca med typ 9-0:P
  Sedan vart det bråttom hem för att byta om för att vi skulle till Camp Nou för att kolla Barcelona-Atletico Bilbao. Och vilken match, asgrymt och få se en sån match. Roligt att vi hade så bra platser också:) Det var 2 smågrabbar som satt brevid mig och Maria som tog "smygkort" på oss, men de var inte så diskreta, haha! Så jag satt och gjorde grimarser, haha, så bilderna måste ha blivit väldigt fina;P
  Matchen slutade 2-0 till Barcelona iaf, och efter den så gick klassen och käkade på vårat favoritställe; Pans och co. Och det var väl min sista riktiga måltid på den här resan, haha! Efter vi ätit så gick vi till killarnas rum och förfestade. Jag och Jossan drack rensprit innan vi skulle gå och det var kanske inte det smartaste:P Vid 1-2 tog vi taxi ner till La Rambla och vi gick in på en pub. Efter vi vart där ett tag så åkte halva klassen hem till pensionatet igen, och vi andra gick in på en nattklubb. Jag och Jossan fick vodka-lime i baren och det måste ha varit nått i dom asså, för vi blev stupfulla direkt. Efter vi varit där ett tag så skulle vi ta taxi hem, så jag, Niklas och Viktor satte oss i en taxi, men chauffören fattade ingenting så vi 3 var tvungna att ta tunnelbanan hem istället. Jag mådde inte så jäkla bra då asså, så Niklas fick leda mig hem till mig, haha. Tack Niklas för det;P Vi kom hem runt halv 6 på morgonen, oops:P


8/3 Söndag

Det blev uppstigning halv 8 efter lite bråk och så, haha! Jag och Jossan mådde ju inte så bra som sagt;P Det blev frukost 9 och sedan gick vi till Camp Nou för rundtur. Efter den så tog vi tunnelbanan nånstans. Vi gick och gick och gick och gick lite till. Vi gick värsta uppförsbacken och när vi hade gått typ hela så kom vi på att vi hade gått fel så då fick vi gå ner och gå uppför en ännu brantare backe, men som tur var så fanns det rulltrappa på vissa ställen:P När vi kommit fram till dit vi skulle så var vi där i 5 min och sedan skulle vi gå och äta lunch. Men jag fick inte i mig nån mat, haha, så jag fick kolla på när dom andra åt:P Sedan gick vi och kollade på en kyrka, vissa i klassen gick och kollade på den, men vi andra ville hem så vi skulle ta tunnelbanan, men självklart så hittade vi inte, så vi gick och gick, höll på och bli överkörda:P och sedan hittade vi den:P När vi väl var hemma igen så gick vi till supermarket och sedan till pans och co. och jag försökte äta, men jag fick bara i mig en chickenbit:P Sedan var det självklart dags för förfest inne hos killarna igen, men jag orkade inte dricka:P Men sen ändrade jag mig iaf så jag gick och bytte om och så fick jag en öl, och sedan var det bara att börja igen:P Några ur klassen gick till en nattklubb i närheten och där fick Maria visa upp sina salsakunskaper, haha. Jag, Maria och Jossan gick hem runt 3, och när vi skulle gå in i rummet så ser vi Tobbe virra runt i korridoren för han hittade ingen, så han följde med till vårat rum. Sedan kom G också för han hittade ingen. Och till sist kom Niklas också för han hittade inte heller nån. Och sen orkade dom inte gå hem så dom "sov" i vårat rum men det blev inte mycket sömn alls.
 

9/3 Måndag

Efter 2 timmars sömn så gick vi upp klockan 7. Vi skickade iväg killarna för vi skulle fixa oss och packa. Det böev sedan frukost klockan 9 som vanligt. Klockan 10 var vi tvungna att checka ut så vi tjejer gick till HM och kollade och sedan tog vi tunnelbanan till La Rambla med några utav killarna. Vi gick till saluhallen för att köpa glass, jag lovar godaste glassen:D "Dos bollaz" haha! Sedan gick vi för att äta på pans och co. som vanligt, men jag fick inte i mig mycket mat:P Vi tog sedan tunnelbanan tillbaka till pensionatet, och där satt vi och spelade kort till halv 4 då bussen kom och hämtade oss. Vi åkte till flygplatsen och fick sitta där i 2 timmar tills vi hoppade på flyget. Vi mellanlandade i Frankfurt och sedan åkte vi vidare till Arlanda. Vi kom hem till kalla Sverige klockan 12 på natten och då skjutsade Jossans mamma hem oss tjejer.


Så jäkla roligt som jag hade den resan har jag nog aldrig haft. Jag och Jossan fann ju varandra också, haha;P
Jag bjuder på lite citat från resan också;)

Nathalie: Dos bollaz, med den fina spanskan.

Niklas: Fan vilken skön röst du har natta, har aldrig hört dig prata förut.

Jossan: Vissa har en, andra har fyra.

Tobbe G: Jag tänkte nästan köpa tamponger till er tjejer för ni var så griniga.


Kommentarer
Postat av: Jessiqa

att du kommer ihåg så mkt! ;O

2009-07-23 @ 14:25:11
Postat av: Natta

haha grymt minne vettu ;P

2009-07-23 @ 14:27:11
URL: http://nathalieehj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0