VBHC.

Fredag 31/7

Jag blev upphämtad av Maria, Tori, Madde och Rebecca vid halv 6 för att åka till Vintrosa. Vi stannade först i Hälla för att köpa godis och frukost. Och sedan åkte vi vidare mot Vintrosa. Vi bestämde oss för att stanna i Örebro och käka först. Vi hittade ingen parkering så vi ställde bilen på en gågata, haha. Och sedan för att leta efter en pizzeria, men vi hittade ingen så vi fick lov att fråga nån efter en. Till slut så hittade vi en iaf och gud så gott med pizza :D Vi satt på pizzerian ett tag och sedan åkte vi till tågstationen för att hämta Karin som kom med tåget från Stockholm. När hon kom så åkte vi vidare till Vintrosa och började resa tältet. Efter lite hjälp av grannarna så fick vi upp det, haha:P Vi packade upp grejerna och började göra våra fina matchtröjor ;D Väldigt fina:P
   Sedan fick vi besök av grannarna, så vi satt 11 stycken i ett 4-manna tält. Det var ju tur att tältet var stort iaf;P Vi satt och pratade och så, och vid 2 gick vi och la oss.

Lördag 1/8

Jag vaknade halv 6 och kunde inte somna om, så jag låg vaken till halv 8, då klockorna ringde. Vi bytte om och sen gick vi och åt frukost. När vi åt frukost så kom Rebecka, Leila och Thomas också. Vi hade vår första match 08.40 då det tyvärr blev förlust. Nästa match var 10.20 så vi kollade på matcher tills våran match började. Vi vann matchen mot Upplands-Tuna. Det var 2 timmar tills nästa match så vi åt pastasallad som Maddes mamma hade gjort:) Sedan packade vi ner tältet. Matchen började 12.40 och vi vann en halvlek var så det blev shoot-out. Men den förlorade vi. Sedan var det 3 timmar till nästa match så vi kollade på massa andra matcher och körde tre-kamp, vi vann 1 gren iaf, prickskytte:P Så vi vann 6st yoggi jalla;P Klockan 16.00 började sista gruppspelsmatchen, och den vann vi stort. Men vi gick inte vidare så vi fick åka hem. Vi stannade i Arboga för att tanka och käkade på Donken. När vi sitter där så ringer Rebecka och säger att det hade hänt en olycka på vägen. Så vi satt på Donken en stund och sedan åkte vi hemåt. Utanför Hallstahammar var det stopp så vi fick stå där ett tag. Det var tydligen en ambulans och en personbil som hade kört in i varandra.
  Vi kom hem till Enköping klockan 7, och då var det bara att hoppa in i duschen och fixa sig. Klockan 8 träffade jag Maria på stan och så gick vi till Adams lägenhet där Linda och Kamilla var. Vi spelade spel, sjöng singstar och drack. Vid 11 så gick jag, Maria och Linda mot joar. Men först stannade vi hemma hos mig för att lämna väskorna. Och Maria var dyngrak så hon kunde inte gå med. Linda gick till Johanna medan jag tog hand om Maria. Sen träffade jag Linda, Johanna och Camilla utanför joar, så gick vi in. Vi gick typ därifrån efter att Promoe hade spelat. Gick upp på stan och träffade Maro och Bella och pratade med dom. Och sen  kom jag hem vid kvart i 3. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0